Het ‘echte’ leven - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Het ‘echte’ leven - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Het ‘echte’ leven

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 November 2015 | Curaçao, Curaçao

Na het eerste weekend vol leuke activiteiten , was het afgelopen maandag tijd voor de eerste werkdag. Om 8 uur stond ik een tikkeltje nerveus voor het kantoor van Signature accounting. De eerste werkdag was prima, ik moest een heel bedrijfshandboek en de standaard 4410 voor het opstellen van een jaarrekening doorlezen. Mijn collega’s waren aardig, ze stelden geïnteresseerde vragen. Onderling praten ze Papiaments maar met mij Nederlands. Papiaments kan ik niet goed volgen, al volg ik soms de strekking van bepaalde gesprekken wel. Zo ving ik bijvoorbeeld op dat ze een gesprek over Parijs hadden.

Aan het einde van de eerste werkdag was het tijd om mijn appartementje te betrekken. Het bevindt zich ook in Salinja, dezelfde wijk waar mijn kantoor zit. Al is het ongeveer 25 minuutjes lopen en 5 minuutjes rijden. Het appartementje is klein maar fijn en ik deel het met twee meiden. We hebben de eerste dag gelijk samen gegeten en een beetje kennis gemaakt. In totaal zijn er 15 appartementjes met in totaal 45 studenten in mijn ‘straat’/ ‘complex’. Het geheel staat op een berg waardoor je een mooi uitzicht hebt.

De rest van de werkweek was eigenlijk wel prima, soms duurden de dagen wel lang maar dat is geen wonder wanneer je ineens van 8-5 naar kantoor moet terwijl je een studentenleventje gewend bent. De werkzaamheden die ik moest doen waren nog vrij simpel maar dat viel te verwachten, het was immers de eerste week.

In de avonden heb ik vooral gechilld op het balkon, maar op dinsdag ben ik ook nog mee uitgeweest naar de Alley’s met wat mensen uit de straat. Deze kroeg bevindt zich in het centrum van willemstad en er was een happy hour. En donderdag was het tijd om de film ‘Focus’ te kijken vanaf een strandbedje op Blue Bay beach. Blue bay beach was wel een stukje rijden, het bevindt zich namelijk in Otrobanda. Otrobanda is het andere stadsdeel van willemstad, hier kom je via de Wilheminabrug, deze is er hoog en stijl. Daredevils schijnen er van af te springen (wel gezekerd) en je kunt er ook van abseilen geloof ik maar mij nog even niet gezien.

Op de vrijdag was het weer tijd voor een heerlijke duik bij Mambo beach. S´avonds volgden er drankjes bij Wet & wild om de avond te eindigen in club bed (ja zo heet de club). Omdat ik zo laat in mijn bed lag heb ik zaterdagochtend de intocht van sinterklaas gemist.

Zaterdag was het weer strandtijd met een groepje stagiaires , Papagayo dit keer. Papagayo is een wat luxer strand, een groot aangelegd zwembad eigenlijk met uitkijk op de zee. Als je op je strandbedje ligt lijkt het net of het over gaat in de zee, maar dat is niet zo want er zitten nog wat rotsen met tientallen krabben erop tussen. De sfeer was er heel chill, er was zelfs een DJ, ik ben helaas wel een beetje verbrand (kreeftrood jaja) ook al heb ik me 10 keer ingesmeerd. Rond 5 uur was er weer een happy hour op zanzibar wat naast Papagayo zit. Het valt me nu al op dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt en ziet hier. Er zijn per avond 1 of 2 plekken en daar is iedereen. Zo kwam ik iemand al voor de 3de keer tegen in een week, in Nederland heb je dat minder snel.

Er zijn hier veel leguanen en ik ben er deze week al een keer wakker van geschrokken toen ik met mijn slaaphoofd op het balkon liep en er ineens 4 zag. En vandaag tijdens mijn hardlooprondje (ik dacht laat ik maar wat doen voor ik papzak word) stond er ook een leguaan midden op de weg. Ik versnelde ik mijn tempo wat, ik weet dat ze niks doen maar ik ben ze niet gewend en ze zien er gewoon eng uit en kijken je indringend aan. Toen ik bekomen was van dit incident ben ik met Natasha (een andere stagiaire) naar het strand geweest, hier hebben we wat gechilld, gegeten en nog even gedanst zelfs. Prima zondag zeg ik zo!

Liefs Iris


  • 23 November 2015 - 08:02

    Mama:

    Hoi Ies,

    Als dit het echte leven is, wil ik dat ook wel zo ervaren.
    Op het strand zonnen, dansen, chillen.....
    Dat lukt niet in Nederland. Wij zijn gisteren in de regen en wind naar Woerden en Bodegraven gereden.
    Daphne is net in de keuken en zegt verbijsterd: He, er ligt ijs op de gracht.
    Al met al afzien hier!
    Heel veel plezier meid en 'werkze' !

    xxx Mama

  • 23 November 2015 - 10:41

    Koorn:

    Hou hoi!

    Super nice vergeer! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar en ben stiekem echt heel jaloers op je! Hier in Breda is het wel een beetje saai zonder jou en iloon :(

    Geniet lekker van de zon zee en strand!

    Xx koorn

  • 23 November 2015 - 10:41

    Koorn:

    Hou hoi!

    Super nice vergeer! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar en ben stiekem echt heel jaloers op je! Hier in Breda is het wel een beetje saai zonder jou en iloon :(

    Geniet lekker van de zon zee en strand!

    Xx koorn

  • 23 November 2015 - 10:41

    Koorn:

    Hou hoi!

    Super nice vergeer! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar en ben stiekem echt heel jaloers op je! Hier in Breda is het wel een beetje saai zonder jou en iloon :(

    Geniet lekker van de zon zee en strand!

    Xx koorn

  • 23 November 2015 - 10:42

    Koorn:

    O haha hij deed het niet dus ik drukte heel veel keer op reactie plaatsen en nu staan er 3

  • 23 November 2015 - 14:04

    Claartje:

    yoeehoee wat leuk weer je verhaal! Jammer van de intocht van Sinterklaas haha wanneer gaan we skypen? lieeeeefsxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7142

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: