Fiesta - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Fiesta - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Fiesta

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Door de feestdagen had ik de afgelopen twee weekenden niet twee maar drie dagen weekend (heel vervelend).

Op kerstavond zijn we met een grote groep stagiaires uiteten geweest voor een drie-gangen-diner. Ik had carpaccio, toen een visgerecht en als toetje een chocolade taartje. Het was erg lekker, het eten waaide alleen wel bijna van mijn bord.

Eerste kerstdag heb ik een hele Chille dag gehad, we hebben namelijk de hele dag onder een hutje gelegen op het strand. S ’avonds wat het tijd voor het feest van de maand, de Full moon party. Het was een van de beste feesten en grootste feesten tot nu toe en ook bijna iedereen was er.

Op tweede kerstdag hebben we met een groep mensen uit de straat gebarbecued op het strand van Draaibooi. Eens wat anders met kerst, ook al heb ik nog steeds een het augustus gevoel. Wel jammer dat het zo vroeg donker is op Curaçao, ook rond een uurtje of half 7 altijd, dat komt natuurlijk omdat het zo dicht bij de evenaar ligt. Het voelt hier vaak ook later dan dat het is als het eenmaal donker is. In de late avond heb ik nog kaartjes voor Jan Smit (die iemand niet zou gaan gebruiken) aan de deur proberen te verkopen, maar je merkt dat hij uit raakt, want er was weinig interesse.

Zondag ben ik met mijn huisgenootjes de stad in geweest om even te snuffelen in wat winkeltjes. Daarna zijn we gaan liggen aan het zwembad bij Saint tropez. In de avond was er het Cabana beach festival, ik ben weer een mooi petje rijker. Er hing echt een goede sfeer en het was dan ook een leuke weekendafsluiting.

Want maandag moest de 3,5 lange werkweek weer beginnen (zwaar leven heb ik ook). Deze week was het best druk op het kantoor, want veel werkzaamheden moesten afgemaakt worden voor het eind van het jaar. Ik ging deze week dan ook weer lekker boeken.

Maandagavond heb ik een drankje gedaan en dinsdag een theetje. Woensdagavond was iets boeiender eerst zijn we naar een vuurwerkshow geweest en erna naar een strandfeestje (waar overigens ook een vuurwerkshow was). Vuurwerkshows zijn hier echt een heel ding, hele families trekken uit met koelboxen en klapstoeltjes om het vuurwerk te gaan bekijken. Daarnaast staat er ook files van en naar de vuurwerkshows. Overal op het eiland staan overigens files rond de feestdagen. Er zijn dan een stuk of 10 vuurwerkshows in de periode voor oud en nieuw.

Donderdag was het oudjaarsdag en ook de laatste kantoordag van 2015. Eigenlijk maar een ochtendje. Want s ‘middags was het tijd voor een oudjaarsborrel en de jaarlijkse Pangara. Een Pangara is een soort vuurwerk wat op de grond ligt. Het is hier een traditie dat ongeveer elk bedrijf een Pangara afsteekt, het knettert gigantisch aan je oren. In het centrum van Willemstad is ook een megalange Pangara van meerdere bedrijven samen.

De jaarwisseling zelf vierde ik samen met mijn straatgenoten, we wonen op een soort berg waardoor je een heel mooi uitzicht hebt en veel vuurwerk ziet. Ik heb denk ik nog nooit zoveel vuurwerk gezien heb zelfs. Eerst gingen we BBQ’en en daarna was het tijd voor de fissa.

Op 1 Januari was er geen tijd om uit te slapen, we moesten natuurlijk de nieuwjaarsduik doen om van het brakke gevoel af te komen. De nieuwjaarsduik was een hele belevenis, met 3000 mensen met een Unoxmuts het water in springen terwijl het 30 graden is buiten is en er lekkere muziek wordt gedraaid is natuurlijk geen straf. Hierbij de link van de aftermovie voor de liefhebbers. https://m.youtube.com/watch?v=gzAirnzgvpM

Verder heb ik die dag een beetje rustig aangedaan en s’ avonds nog wat gedronken in de stad. Zaterdag was het een relaxt strandhangdagje en heb ik ook nog een opblaasband gekocht voor Fuikdag.

Zondag was het namelijk Fuikdag, Fuikdag een groot bootfeest, het wordt gehouden in de fuikbaai en er treden allemaal bekende artiesten en DJ’s op. Half bekend Nederland is er dan ook aanwezig. Last minute hadden we nog kaartjes voor een boot kunnen regelen (credits voor Natasha), je moet namelijk met een boot richting fuikbaai. Op onze boot zaten ongeveer 30 mensen en het was inclusief hapjes en drankjes. Toen we in de fuikbaai waren gingen we met een opblaasband richting de kern van het feest. Iedereen danst daar op boten, of feest in het water op opblaasbanden, bootjes of andere drijfmiddelen. Het gaaf om een keer mee te maken. Ik ben helaas wel weer kreeftrood verbrand ondanks dat het bewolkt was en ik me had ingesmeerd (wel te weinig, ik geef het toe).

De Iris- actie van de afgelopen 2 weken is trouwens dat ik bij de verkeerde bank in de rij heb gestaan om mijn stagevergoedingscheque te innen. Ik heb dan ook ruim een half uur voor niks gewacht. Gelukkig kon ik er wel om lachen en heb ik nog een leuk gesprek met de Antiliaan voor me gehad. De volgende dag kon ik helaas iets minder lachen toen ik ruim een uur bij de goede bank moest wachten om mijn cheque te innen. Achja mijn geduld wordt op Curaçao nou eenmaal vaak op de proef gesteld.

Dit waren weer mijn belevenissen, iets langer dan normaal.

Liefs,
Iris



  • 04 Januari 2016 - 08:10

    Daphne:

    Ooh wat awesome ! Die fuikdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 7134

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: