Karnaval, kakkerlakken en koekjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Karnaval, kakkerlakken en koekjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Karnaval, kakkerlakken en koekjes

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

De laatste dagen dat Renate hier was lijken alweer een eeuwigheid geleden. We hebben in die drie dagen nog aan het strand gelegen bij papagayo, gegeten bij de foodcorner in Sambil (een groot Amerikaans winkelcentrum) en souveniertjes geshopt in de willemstad. Oja vergeet het happy hour bij de Alley Bar niet. Top dagen gehad dus met mijn sister.

Maar immiddels zijn we alweer een full moon party, vele thee-avondjes, barbeques, stranddagjes, bootcampsessies, een poging tot surfen (lees mezelf moe peddelen met mijn armen) ,vele happy hours en kantoordagen van 8-5 verder. Daarnaast is er een nieuwe lichting stagiaires, inclusief 2 nieuwe huisgenootjes aangekomen op het eiland. In ons totale complex zijn er minstens 30 nieuwe stagiaires. De gangbare stageperiode is namelijk van sep-feb en van feb-sept. Mijn opleiding moet natuurlijk weer vreemd doen met een periode van nov- apr, waardoor ik in feite 2 lichtingen stagiaires meemaak.

Voor veel Antilianen is deze tijd een van de leukste van het jaar, het is namelijk net Karnaval (Antiliaanse spelling) geweest. Karnaval is hier echt een hele happening, je hebt hier op het eiland verschillende parades. Zo heb je de kinderparade, teenerparade en de grote parade. Ik ben zondagochtend en dinsdagavond naar de grote parade wezen kijken. Het duurde ongeveer 3 uur voordat de parade voorbij was en de parade bestond uit duizenden antilianen en een aantal verdwaalde nederlanders in de mooiste outfits verdeeld over 25 karnavalsgroepen. Het meedoen in een karnavalsgroep kost veel geld en vergt veel voorbereiding. Hoewel de Karnavalsmuziek niet echt mijn muziek is, vond ik het erg leuk om mee te maken. De avondparade was ook erg mooi, vooral omdat veel karnavalskostuums versierd waren met lichtjes. Ik zal wat foto’s bij dit verslag voegen zodat jullie er ook een beeld bij hebben.

Omdat ik nu ook al 2 jaar Nederlands carnaval vier, moest ik vrijdagavond natuurlijk ook naar Nederlands carnaval in cafe de tijd. Helaas had ik mijn bananenpak, lederhose of babyoutfitje niet in mijn koffer gedaan waardoor ik het moest doen met een Minnie Mouse haarband uit de lokale speelgoedwinkel. Dit was prima en nu heb toch nog even het Nederlandse carnavalsgevoel gehad en gehost op de snollebollekes.

Naast de muggen, mieren, kakkerlakken en leguanen die ik dagelijks in en rond ons appartement zie hadden we deze week last van een kakkerlakkennest in de auto. Ongeveer 6 mini-kakkerlakjes hebben Lisanne of ik al doodgeslagen met onze schoen. Ik vind niet snel dingen vies of eng, maar hier werd ik toch wel een beetje kriegel van.

Dus zoals jullie uit dit onsamenhangende Iris-verslag op kunnen maken gaat het prima hier, er zijn inmiddels al 3 maanden om. Ik ben gewoon al over de helft van mijn stageperiode. Wel heb ik het gevoel dat ik bijna het hele eiland heb gezien, het maakt me bijvoorbeeld ook niet echt meer uit naar welke strandjes ik ga in mijn weekend, overal schijnt immers de zon, is zee en zijn leuke mensen ;). Ik mis Nederland nog niet, wel ben ik bepaalde Nederlandse dingen (denk aan eten, openbaar vervoer, mijn bed en mijn fiets) nu al meer gaan waarderen.

Liefs,
Iris


  • 13 Februari 2016 - 12:49

    Daphne:

    Ik mis in het rijtje van Nederlandse dingen die je meer bent gaan waarderen je familie.

  • 14 Februari 2016 - 22:02

    Oma :

    Iris leuk verslag, ik mis in het rijtje ook nog iets n.l. oma haar soep haha. Gefeliciteerd met je 21 e verjaardag maak er een leuke dag van.
    Stuur nog even een mailtje, groetjes Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7132

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: