Springen, Volwassen en Klein Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Springen, Volwassen en Klein Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Springen, Volwassen en Klein Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Hoi die hoi, Laat ik toch maar weer even de moeite doen om een update te posten. Ik heb de afgelopen tijd allemaal dingen gedaan die ik echt nog wou doen, dus hou je vast hoor.

Zo ben ik weer een paar keer richting de andere kant van het eiland geweest, langs alle natuurlijke strandjes. Wanneer je richting westpunt gaat kom je ook langs Playa Forti, dit is strandje met daarnaast een rots van 10 meter hoog waar je vanaf kunt springen. Tot nu toe was ik altijd te pussy om de sprong te wagen, maar een paar weken geleden heb ik het toch eindelijk gedaan.

Daarnaast ben ik bij Watamula geweest, dit ligt op het meest noordwestelijke punt van Curaçao en wordt ook wel de adem van curaçao genoemd. De zee wordt hier namelijk met een enorme kracht omhoog geblazen. Het zijn een soort koraalachtige rotsen daar en ik zou dus ook niet adviseren om er met slippers te lopen (dat heb ik helaas wel gedaan).

Verder ben ik nu officieel volwassen, ik ben hier namelijk 21 geworden! Op maandagavond heb ik het 12 uur moment even gevierd met wat lieve mensen van hier die met mij wilden drinken. Op mijn verjaardag zelf had ik gewoon stage van 8 tot 5 , maar in de avond ben ik uiteten geweest met een groot deel van Salinja om het vervolgens verder te vieren bij het Happy hour van the Alley. Wel leuk dus om jarig te zijn op Curaçao.

Wereldstage heeft 2 weken terug ook een kick off georganiseerd vanwege alle nieuwe stagiaires op het eiland. Op deze dag kon je 2 activiteiten kiezen, ik heb gesupt over het Spaanse water en gebootcampt in fort Beekenburg. De dag was wel leuk georganiseerd en werd afgesloten met een BBQ. Twee dagen later had ik wel enorme spierpijn overigens.

Mijn activiteiten naast stage in de week erna bestonden uit een happy hour, een bezoekje aan de bioscoopfilm ‘How to be Single’ en een hardloopsessie. Dat weekend begon ook echt supervet met een huisfeest bij ons appartementencomplex, er waren denk ik minstens 150 mensen en het was onwijs gezellig. Zeker het geslaagdste huisfeest wat ik hier tot nu toe mee heb gemaakt. De rest van het weekend was ook heel chill : een stranddagje, technofeestje, een dagje in het bubbelbad bij het Marriothotel en het cabanabeachfestival.

Wanneer je op je balkon zit heb hier heb je uitzicht op een zwembad. Ik heb al een paar maanden zin om in dat zwembad te springen en nu is dat eindelijk gelukt (yeaah) door een bekende die daar is gaan wonen.

Op het eiland zijn ook veel mariniers (zo noem ik ze) maar ze zijn van de luchtmobiele brigade. Naja iedergeval je komt ze ook best vaak tegen op feestjes. Er zijn er minstens 100 op het eiland en ik ben laatst meegeweest naar een bbq van ze bij Chill & Gril.

Afgelopen weekend zijn we vrijdag naar Full moon geweest, we hadden een lokobus gehuurd met heel Salinja. Full moon was weer geslaagd zoals altijd en om 5 uur lag ik in mijn bedje. Ik had niet veel nachtrust, want zaterdag gingen we met 35 mensen van Salinja naar Klein Curaçao.
Klein Curaçao is een klein onbewoond eiland voor de kust van Curaçao.

Klein Curaçao is ongeveer 1,5 uur varen en het is vrij kaal. Je hebt er een vuurtoren, 2 wrakstukken van schepen en wat hutjes. Het strand is erg breed, met wit zand zonder steentjes en de zee is er superblauw. We hebben er met zijn allen gechilld, gebbqt en geslapen (een poging tot), ik dacht elke keer wanneer is het licht. Nee haha, het was echt gezellig en het eiland is supermooi. Daarnaast heb ik extra veel respect gekregen voor de deelnemers van Expeditie Robinson. Mijn hangmat is namelijk halverwege de nacht naar beneden gepleurd, de balk was gevallen en ik lag op de grond. De rest van de nacht heb ik half gehangen half gelegen. Ik hoorde de krabbetjes gewoon achter me ritselen he.

Deze week is er nog niet veel boeiends gebeurd, behalve het afscheidsetentje van Natasha (ik had na een halfjaar weer stampot) en een leuk happy hour gister. Verder ben ik eigenlijk een beetje klaar met deze Kantoorstage. Ik doe teveel hetzelfde en het is weinig uitdagend meer, maarja nog maar 3,5 week stage dus dat komt wel goed.

Liefs,
Iris





  • 10 Maart 2016 - 12:32

    Daphne:

    Je bent niet erg consequent in jouw updates. Erg jammer. Verder vind ik het fijn dat je een nacht op een onbewoond eiland hebt overleefd

  • 10 Maart 2016 - 18:01

    Daphne:

    En stamppot is met dubbel P. Het is een samenvoeging van het woord stamp en het woord pot. Maar ik hou nog wel van je hoor. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2016 - 23:56

    Oma:

    Iris,
    Leuk verslag, kijk maar uit met al dat gespring. Je moet wel heel thuiskomen.

    Lieve groetjes, Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 7137

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: