Laatste maandje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Laatste maandje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Laatste maandje

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Aangezien ik inmiddels alweer een paar dagen in Nederland ben, vond ik het wel tijd worden voor een verslag over mijn Laatste maand op Curaçao. Deze maand is echt voorbij gevlogen ondanks dat ik mijn stagedagen aan het aftellen was ;) Ik zal de hoogtepunten er eventjes uithalen.

Het eerste weekend bestond uit een stapavondje bij Nachtwerk en een toertje richting Daaibooi en Karakter met 4 huisgenootjes. Dit blijven mooie strandjes, het zijn strandjes die wat verder rijden zijn maar waar ik nog niet zo vaak was geweest.

Naast de zich steeds herhalende feestjes en strandjes die ik al vaker had bezocht heb ik ook wat nieuwe dingen gedaan. Zo ben ik meegeweest off-road in een hummer naar de noordkant van het eiland. We reden over allemaal zandweggetjes binnendoor vanaf de Sint-Jorisbaai richting Playa Canoa. Dit was wel gaaf omdat je zo een heel ander deel van curaçao ziet, waar je normaal gesproken niet kunt komen.

Omdat het Pasen was had ik twee extra vrije dagen, deze heb ik goed benut met feestjes en andere activiteiten. Zo heeft ons huis een feestje gegeven in de hangover, salinjafest 2.0. Op eerste paasdag ben ik met Lena, Elsemiek en Cynthia naar Knip geweest. Ik had het strand daar nog nooit zo druk gezien en er was een heus lokaal feest aan de gang. Allemaal antilianen waren helemaal los aan het gaan. Op tweede paasdag hebben Elsemiek, Rianne en ik een paasontbijt voor ons huis geregeld. Met een kar vol met Broodjes, Sinaasappelsap en eieren kwamen we maandagochtend de AH uit, dit bleek genoeg voor 30 mensen en het was goed voor mijn paasgevoel.

De week na Pasen was mijn officiële laatste stageweek, die week bracht ik ook mijn eerste bezoekje aan de Antilliaanse dokter want ik had last van mijn oor. Ik was om 8 uur bij de dokter en om 11.30 werd ik geholpen. Het was zelfs zo erg dat de dokterspraktijk al om half 8 open ging maar zelf pas om half 10 doodleuk zijn eigen praktijk binnen kwam wandelen. Dit ging dus weer op zijn Antiliaans erg Tranquilo. Gelukkig heb ik wel de juiste medicijnen gekregen en was de oorontsteking na 3 dagen verholpen.

1 April (geen grap) was officieel mijn laatste stagedag, dit was wel vreemd aangezien ik gewoon 20 weken op dat kantoor heb doorgebracht. Ik heb nog getrakteerd op kantoor, een eindgesprek gevoerd met mijn baas en afscheid genomen van mijn collega’s.

'S avonds was het weer tijd voor de locobus richting Full Moon en het was gelijk het 4 jarig bestaan van Full Moon dus het was een goede editie met vuurwerk en al. Zaterdag heb ik een beetje rustig aan gedaan en heb ik nog even gechilld bij Playa Canoa. Verder ben ik met wat huisgenoten onbeperkt tapas gaan eten bij de Kleine wereld, dit is echt een aanrader want ze hebben zoveel lekker eten daar.

Zondag moest ik vroeg opstaan want ik ging samen met Ilona met dolfijnen zwemmen. Ik moest mijn laatste weekend op Curaçao natuurlijk wel iets spectaculairs doen. Het was heel leuk, het zwemmen duurde in totaal denk ik 40 minuten. En omdat we maar met 4 mensen tegelijk met dolfijnen zwommen hadden we veel tijd met de Dolfijnen. Zeker leuk dus om een keer te doen! Na het dolfijnen zwemmen heb ik nog op het strand gelegen en in de avond ben ik uitgeweest.

Op maandag ben ik naar Blue Bay geweest met Leo, Sascha en Lisanne. Ik besefte toen pas echt dat ik klaar was met stage, omdat ik gewoon op maandag op het strand lag. Op dinsdag heb ik nog een keer (voor de derde keer jaja) de Christoffelberg beklommen en in de avond ben ik wezen stappen. Woensdag heb ik nog een eilandtour gemaakt langs minstens 6 stranden en had ik een soort van afscheidsbbq om daarna voor de laatste keer te gaan stappen.

Donderdag was het alweer tijd voor mijn laatste dag op Curaçao, dat was heel gek. Ik heb 's Ochtends mijn koffer ingepakt. Hierna ben ik naar Willemstad gegaan met wat huisgenoten en in de middag heb ik nog een paar uurtjes op Mambo gelegen. Rond 6 uur heb ik afscheid genomen van mijn huisgenootjes en werd ik naar het vliegveld gebracht door Lena, Rianne, Elsemiek en Caesar. Daar kwamen Leo en Veerle mij ook nog even verrassen en uitzwaaien. Thnx Guys!

Ik vloog om 21.10 en ik heb heerlijk geslapen in het vliegtuig omdat ik nogal moe was van de dagen ervoor. Op Schiphol werd ik opgewacht door mijn Opa en Oma, mijn Ouders, Zussen, Koorn & Jurrien. Er was zelfs een spandoek en zo’n heliumbalon met welkom thuis, nou het was een warm welkom met een graadje of 10 buiten.

Ik breid bij deze een einde aan dit verslag en mijn waarbenjijnu pagina (voor zover deze nog niet dood was). Ik heb echt een ontzettend leuke tijd gehad op Curaçao en veel gelachen, veel awkward moments beleefd, veel gezien, veel gefeest en veel in de zon gelegen (lees verbrand).

Liefs,
Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1252
Totaal aantal bezoekers 7131

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: