Eerste indruk - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 November 2015 | Curaçao, Curaçao

Na een vliegreis van ruim ongeveer 12 uur, vanwege een tussenstop in Aruba, kwam ik donderdagavond aan op Curaçao. Toen ik het vliegveld uitstapte kwam er een warme wind me tegemoet, het was rond half 10 in de avond en nog steeds minimaal 25 graden. Ik werd opgehaald door Ilona en haar neef die me gelijk een kleine tour over het eiland hebben gegeven.

Vrijdagochtend werd ik bij de bushalte afgezet, waar ik een busje waar Rond op stond heb gepakt. Dit busje ging het hele eiland ‘Rond’ en zat vol met lokale bewoners. Het busje koste 2,50 ANG (gulden, ja die hebben ze hier nog). Helaas had ik alleen groot geld bij me, waardoor ik een extra rondje moest maken en de buschauffeuse bij de bank moest stoppen zodat ik mijn geld kon wisselen. Gelukkig was ze erg aardig en heeft ze me zelfs nog de weg gewezen naar het kantoor van wereldstage.

Hier was een bijeenkomst waarbij ik samen met 6 andere stagiairs informatie kreeg over het eiland en onze stages, ook hebben we een stagevergunning aangevraagd bij de lokale bank. In de bank viel het op dat de werknemers erg relaxt werkten en totaal geen druk voelden ook al stond er een rij van 10 mensen.

Na het aanvragen van de stagevergunning had ik met Remy, die ik ken van het eerste jaar van mijn opleiding afgesproken. Hij komt oorspronkelijk uit Curaçao en is na een paar jaar wonen in Nederland weer terug gegaan naar hier. Met hem heb ik typisch Curaçaos gegeten bij Plaza, helaas ben ik de naam van mijn visgerecht alweer vergeten. Ik kon mijn bord niet leeg krijgen terwijl ik daar normaal gesproken nooit moeite mee heb, dat zegt wel iets over de portie.

We zijn ook nog een rondje gereden over het eiland, maar we hadden niet veel tijd omdat ik om 15.00 verwacht werd bij mijn stagekantoor bij ‘Signature Accounting.’ Hier had ik een introductiegesprek met mijn stagebegeleider en werd het contract besproken. Het kantoor lijkt prima, dus ik ben benieuwd hoe de eerste stagedagen zullen zijn. Na deze introductie ben ik gaan zwemmen met Ilona en haar vader op Mambo beach, deze verfrissende duik had ik wel nodig want ik had het gevoel dat ik de hele dag met een rode kop had rondgelopen.

Op zaterdag zijn naar Mangusa hypermarket geweest, dit was een hele grote supermarkt waar je werkelijk alles kunt krijgen, zowel Nederlandse als Amerikaanse producten. Het opmerkelijkste van de supermarkt vond ik dat ze hier personeel in dienst hebben om de tassen van de klanten in te pakken en naar de auto’s te brengen. Dit had ik nog nooit gezien en ik voelde me dan ook een beetje nutteloos toen de tas voor ons werd ingepakt.

Ook zijn we naar Sint Joris gereden, een baai waar veel windsurfers waren. Het was daar erg mooi, wel was het jammer dat er zoveel afval op het zand lag, dit afval komt deels aangewaaid vanaf Bonaire.In de middag/avond was het tijd voor Zanzibar, samen met Ilona en Lisanne (een andere stagiaire) zijn we naar Zanzibar geweest waar om 5 uur een happy hour was. De sfeer was er super en we zijn er dan ook wel even gebleven ;)

Vandaag was vooral een chilldag, lekker uitslapen en weer naar het strand van Mambo beach. Ik moet wel nog een beetje aan mijn kleurtje werken want ik val nog wat uit de toon met mijn witheid. Morgen begint mijn stage en trek ik in mijn appartementje dat ik met 2 andere studenten deel. Dit appartement bevindt zich in een studentencomplex. Ik ben benieuwd naar mijn huisgenoten en stage en heb veel zin in deze week!

Liefs Iris

  • 16 November 2015 - 10:47

    Claartje:

    Ik vind je verhalen nu al leuk, veel plezier op je eerste stage dag!! Dikke kus ook aan Ilona!

  • 16 November 2015 - 12:13

    Sandy:

    Hey Iris,

    Leuk om jou zo bij te houden als je terug bent wil ik alles horen en kun je mij. alles vertellen over curaçao want daar wil ik ook heel graag een keer heen in mij. leven.. Kun je ook al een paar woordjes papiaments.
    con ta bai iris.
    misschien schijf ik het verkeerde zou goed kunnen

    ik hou dit in de gaten

    tot snel en kus en knuffel van je kleine nichtjesxxx

  • 17 November 2015 - 13:34

    Opa En Oma:

    Iris,
    Leuk reisverslag, we zullen je blijven volgen. Gerda van leeuwen wil graag weten waar je woont of werkt dan weet haar zoon wel waar dat is kan ze je een keer ontmoeten.

    Lieve groetjes, Opa en Oma xxx

  • 20 November 2015 - 19:43

    Daphne :

    Lieve Iris,

    Heel leuk verhaal. Ik zou aan je denken als ik vanavond een bakje chips nuttig.

    Groet Jezus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7177

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: