Flying high - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Flying high - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Flying high

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 December 2015 | Curaçao, Curaçao

De tijd gaat hier echt supersnel, aankomende donderdag ben ik hier gewoon al een maand. Maargoed ik zal even een kleine update geven van de afgelopen 2 weken.

Ik begin met afgelopen weekend, want dat was denk ik mijn leukste weekend tot nu toe hier. Op vrijdagavond hebben we een sinterklaasdobbelspel gedaan met de straat, had ik toch nog een beetje een sinterklaasgevoel.

Zaterdag ben ik naar de andere kant van het eiland geweest, westpunt. Hier hebben we gestrandhopt langs Port Marie, Playa Santa Cruz, Playa Lagun, Sheremia en de kleine knip. Hier zijn allemaal schitterende natuurlijke zandstranden. De stranden waar ik tot nu toe was geweest waren aangelegd en heel groot en toeristisch, dus dit was heel mooi om te zien.

Ook hebben we onderweg roze wilde flamingo’s gespot. En er schenen geiten bij een kerkje te lopen, maar die heb ik even over het hoofd gezien (sorry parents foto’s van wilde geiten volgen nog wel) . Uiteindelijk hebben we een paar uur gelegen bij de grote knip nadat we alle strandjes hadden gezien.

Ik had nog wel even een Iris-actie, want ik ben in het water aangekomen tegen een draad waar koraalrif opzat en dit prikt nogal. Ik had dus een prikkende rug en een prikkende elleboog. Gelukkig ging het na een tijdje weg en weet ik dat ik de volgende keer nergens meer aan moet zitten zonder na te denken.

Rond half 5 hadden we iets heel leuks, ik ging namelijk samen met Natasha en Ilona een rondvlucht maken over Curaçao. Het was echt ontzettend mooi om Curaçao vanaf boven te zien en dingen te herkennen. Onze piloot deed nog een paar keer een vrije val, wat wel grappig was, maar ik voelde het wel echt in mijn buik haha. Na het vliegen zijn we pizza gaan eten en nog even naar Zanzibar (een strandfeestje) geweest. Deze dag was echt zo leuk, ik had echt een op en top vakantie gevoel.

Op zondag heb ik de hele dag op het strand van blue bay gelegen met mijn huisgenoten en 2 anderen uit de straat, wel in de schaduw want ik wou niet weer verbranden en ik heb huidtype 1 heb ik me door hen laten vertellen (ze studeren allebei dermatologie). Ik moet af en toe heel erg om ze lachen, ze beleven nogal wat GTST- achtige taferelen.

S’avonds ben ik ook met hen en nog wat anderen uiteten geweest bij de kleine wereld, dit is een tapasrestaurant met onbeperkt tapas (waardoor je net iets meer eet dan dat je aankan), een soort van la cubanita-idee, het was echt lekker en gezellig en een goede afsluiting van het weekend.

Andere dingen die ik de afgelopen weken heb gedaan zijn: ijsjes eten, strandfeestjes, happy hours, zwemmen, naar de film, naar een struisvogelboerderij en vooral veel op het balkon chillen. Grappig aan de bios vond ik dat je gelijk na de film buiten in de open lucht stond. En de film was in het Engels met Spaanse ondertiteling, dus ik moest de ondertiteling maar negeren (wat lichtelijk irritant was).

Als ik het zo opsom klinkt het als een heel chill leven en dat is het ook maar ik moet ook gewoon 40 uur stage lopen natuurlijk. Op stage ben ik de afgelopen weken vooral bezig geweest om de administratie van bepaalde klanten in te voeren in een systeem, dit systeem was gekoppeld aan een andere systeem waarin ik die administratie dan weer moest verwerken. Maar ik zal hier niet te diep op in gaan, in iedergeval het werk wat ik doe vind ik wel prima, soms dansen de cijfers wel voor mijn ogen maar dat neem ik maar voor lief.

Liefs Iris

  • 08 December 2015 - 08:29

    Jezus:

    Heel leuk verhaaltje ies
    Heb je gemist met sinterklaas
    xx

  • 08 December 2015 - 19:41

    Mama:

    Hoi Ies,

    Fijn dat je zo genoten hebt dit weekend. Het zijn weer jaloersmakende foto's en activiteiten.
    Hoop dat er nog veel leuke dagen zullen volgen. Genietze.

    XXX Mama

  • 08 December 2015 - 20:12

    Marian:

    Hoi Iris,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Tussen de regels door lees ik ook nog ergens dat je 40 uur per week stage loopt. Tja dan heb je natuurlijk wel tijd nodig om bij te komen en te genieten ha..ha.
    Ik blijf je verhalen volgen, nog een hele fijne tijd!

    Liefs Marian

  • 13 December 2015 - 15:52

    Do En Dule VanderHulst:

    Iris,wat heb jij ,n prachtig stage land , je oma heeft ons nieuwgierig gemaakt .
    Geniet van je werk en je vrije tijd !!!!!!
    veel groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: