Op-en-top-toerist - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu Op-en-top-toerist - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Vergeer - WaarBenJij.nu

Op-en-top-toerist

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 December 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo lieve mensen, tijd voor een kleine update. Ik heb namelijk weer veel toeristische trekpleisters bezocht. Zo heb ik de christoffelberg beklommen, deze is 372 meter hoog, je staat dus op het hoogste puntje van Curaçao. Het uitzicht is er echt geweldig en de klim van een uurtje is prima te doen wanneer je vroeg begint i.v.m. de hitte.

Naast de Christoffelberg hebben we het nationaal park Sheta Boka bezocht. Dit park bestaat uit een 10 km lange kustlijn met in totaal 7 inhammen. Het water klettert tegen deze rots-achtige inhammen. Ik ben wel bijna een slipper verloren hier, deze werd onder mijn voet weggezogen en toen ik na een kwartier weg wou lopen omdat ik dacht die ben ik sowieso kwijt, kwam hij toch nog terug met een hoge golf, gelukje dus.

Deze twee trekpleisters bevinden zich allebei richting westpunt, dit is dus het noordwestelijkse punt van curaçao. Het platteland eigenlijk, het dorp daar is ooit opgericht door voormalige slaven. En wanneer je er naartoe rijdt, zo’n 45 km van Willemstad (de bewoonde wereld) kom je langs veel mooie natuur. Hier zijn ook veel natuurlijke strandjes dus en daar hebben we na de activiteiten dan ook gelegen.

Ik begin steeds meer van stranddagjes en nietsdoen op het strand te houden, normaal raakte ik na een paar uurtjes strand altijd wel verveelt. Misschien is Curaçao nog wel goede plek om aan mijn ongeduldigheid te werken.

Naast ben ik ook naar het Sea Aquarium geweest, hier kun je allerlei shows (dolfijnen, haaien, zeeleeuwen en flamingo’s) bekijken. Het is niet groot maar wel leuk. Ook ben ik op de foto gegaan met een dolfijn, onder het mom van nu we er toch zijn. Wel jammer dat ze maar een shot namen van iedereen en dat je zo kort de tijd met de dolfijn kreeg, lees 20 seconden.

Aan feestjes is hier ook nog steeds geen gebrek, als je wilt kun je bijna elke dag wel ergens heen. Ik heb dan ook wel weer wat happy hours en feestjes bezocht. Strandfeestjes blijven de leukste, voetjes in het zand en dansen. Al heb je bij een club meer het idee dat je echt uit bent.

Je merkt duidelijk aan het eiland dat de feestdagen eraan komen. De wegen en feestjes worden drukken, overal hangen gezellige lichtjes. Zelf wanneer ik aan mijn bureau zit op het kantoor flikkeren de kerstlichtjes voor mijn ogen. Ook heb ik meegedaan hier aan de Santarun, 5 km rennen in een Santapakje op de zaterdagavond, er renden honderden kerstmannen en de sfeer was echt leuk.

Ik heb deze week geen kerstvakantie, dus mijn stage loopt gewoon door. Op stage gaat het wel prima, ik vind de sfeer leuk al vind ik het werk nogal eentonig. Ik weet dus niet of ik dit later wel wil doen, maarja een stage is er ook voor om dat te ontdekken natuurlijk en het is ook anders dan echt werken.

Met kerst ga ik met een grote groep stagiaires uiteten en naar een Full Moon party, voor de rest naar heb ik nog geen plannen. Heel wat anders dan Oma’s lekkere soep en uitgebreide kerstdiner maar zeker niet minder leuk ;) Fijne feestdagen iedereen die dit leest!

Zonnige groetjes,
Iris

  • 22 December 2015 - 09:38

    Pap:

    Hé op/top toerist,

    Ben ik dit keer de eerste die reageert. Mooi om weer wat van je belevenissen te lezen. Geniet nog maar even verder en tot apps.
    (weerupdate Oldehove: grijze lucht en lichte regen; mis je het al?)

  • 22 December 2015 - 11:49

    Daphne:

    Lieve ies,

    Ik wil best even met je ruilen deze kerst. Het regent en waait hier alleen maar..
    Wat een lugubere foto van die leguaan zeg, hahah.

    xx

  • 22 December 2015 - 16:40

    Sandy :

    hey iris,

    leuk je verhaal weer. wij wensen jou nog fijne dagen en een gezond en knallend 2016 xxxx

  • 22 December 2015 - 20:10

    Claartje:

    Iris!

    aah, vind zo leuk om dit te lezen! Hoop ook echt dat ik naar Curacao ga stage lopen.

    vond je verhaal met je slipper mega spannend, thank god dat je je slipper terug bent!

    Hele fijne kerst en gelukkig nieuwjaar alvast! Liefsxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf 12 november verblijf ik voor een periode van vijf maanden op Curaçao. Hier ga ik stagelopen bij Signature Accounting. Op deze blog wil ik alles beschrijven wat ik meemaak, onder het mom van 'leuk voor later'.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 7176

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 10 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: